Buenos Aires (BA) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van frank en marja rinsma-ypma - WaarBenJij.nu Buenos Aires (BA) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van frank en marja rinsma-ypma - WaarBenJij.nu

Buenos Aires (BA)

Door: De Rinsmaas

Blijf op de hoogte en volg frank en marja

06 Februari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Na een voorspoedige nachtvlucht met de KLM arriveerden we smorgens om half 7 boven BA. Het onweerde Gvd en de piloot moest een omweggetje maken. Dat beloofde weinig goeds. Na wat luchtzakken toch een smooth landing gemaakt in de stromende regen. Onze ophaalchauffeur stond klaar en reed vervolgens de auto voor. Mooie auto met geblindeerde ramen, dat gaf toch wel een hoogwaardig gevoel. Echter, veel auto's hadden dat (tegen de zon). We kwamen droog aan bij het appartement. Na een warme ontvangst door Mary van wie we het appartement huurden en die ons veel tips gaf, gingen we de straat op. Het zou de hele dag droog blijven. We hadden van Mary 150 peso's gekregen (9 euro) en daar moesten we Florida street in het centrum van de stad mee zien te halen. Op naar de metro waarin het broeierig warm en druk was. In Florida straat liepen overal valuta handelaren waar je peso's kon kopen. Tegen een veel betere koers dan de officiële uiteraard (tip van Mary). Hierdoor konden we de volgende dagen bijv. Voor ca. 12 euro p.p. Uit eten gaan. Met een volle portemonnee zijn we het centrum gaan verkennen. We begonnen op Plaza de Mayo waar nog steeds elke donderdag enkele dwaze moeders demonstreren.

• 06 Februari 2014 - 07:54

Mia:

Hola Marja en Frank,

Wat heerlijk, nu van Buenos Aires te kunnen genieten. We gaan jullie verhalen volgen!
    heel veel plezier en groetjes Mia

• 06 Februari 2014 - 09:12

Betty:

heerlijk dat jullie er zijn. geniet ervan en hopelijk veel zon...

• 06 Februari 2014 - 12:34

Thea/Henk:

Lief best duo,

Met je woordkeus is nog steeds niks mis, smooth en GvD komt er nog spontaan uit. Veel plezier en vergeet niet de tangolessen in de praktijk te brengen .

• 06 Februari 2014 - 17:23

Toetie Ypma:

Lieve Marja en FraNK,
    lEUK TE LEZEN DAT DE VLUCHT GOED IS AFGELOPEN.Peterhad mijj nog gebeld dat jullie goed waren aangekomen.Al een beetje gewend in die grote stad. Ik denk dat Amsterdam er een diorp
    bij is.
    Verheug mij op het volgende verslag.
    Heel veel plezier en geniet.
    Hier alles oke.
    Groet, dikke kus, Mamma

• 06 Februari 2014 - 17:39

Bob Rinsma:

Zo, dat was even billen knijpen bij de landing. Maar alles gaat naar wens, begrijpen we. Mooi bericht.Zijn benieuwd naar het vervolg. Groetjes Paula en Bob.

• 06 Februari 2014 - 18:20

Karin:

Leuk dat we jullie kunnen volgen met deze verhalen. Scheelt weer een hoop bijkletsen tijdens de hockey !
    Heel veel plezier en geniet !!

• 10 Februari 2014 - 23:20

Wim En Marijtje:

Een beetje zoeken maar toch jullie verslag gevonden. Leuk om jullie te volgen. Veel plezier!